E-mail: kdketnet@gmail.com

 

МІНІ-ПРОЕКТ «ШКОЛА МОЛОДОГО СПОЖИВАЧА»

(реалізується в межах інформаційно-просвітницького волонтерського проекту «Покоління небайдужих»)

 

 

Основні завдання міні-проекту:

 

• проведення просвітницької роботи щодо світового та державного досвіду консьюмерського руху;

• підвищення обізнаності шкільної молоді з питань прав споживачів;

• виховання грамотної споживчої поведінки та культури;

• отримання навичок реалізації своїх консьюмерських прав у повсякденному житті, здійснення свідомого вибору товарів чи послуг;

• формування у школярів почуття споживчої гідності та бажання впливу на якість життя

 

Керівник міні-проекту «Школа молодого споживача» –

Нелупенко Вікторія, студентка гр. ПТБ-16-2.

 

Активісти проекту –

Зданевич Юлія, Кульбіда Андрій (гр. ПТБ-16-2), Мошкало Тетяна (ПТБ-16-1), Лашкул Марина (ТКД-15-1,) Чернецова Христина, Демчишин Іван (гр. ПТБ-17-2)

 

Консультанти проекту –

Константінова Наталія Володимирівна, Осадча Ірина Анатоліївна (викладачі товарознавчих дисциплін)

 

Нелупенко Вікторія переконливо аргументує:

 

- Наша студентська команда обрала для себе міні-проект «Школа молодого споживача». Чому саме він?

 

Ну, по перше: всі ми – студенти спеціальності «Товарознавство та комерційна діяльність», тому маємо в своєму арсеналі великий обсяг професійної інформації щодо можливих проблем, пов’язаних з торговельним обслуговуванням, купівлею та використанням товарів.

 

По друге, Ми добре розуміємо, що захист прав споживачів – це одна із найактуальніших проблем сьогодення.

 

Всі ми, незалежно від віку, статі, освіти і посади, практично з народження є постійними споживачами різноманітних товарів та послуг. Але чи знають споживачі свої права? Чи вміють їх захищати та відстоювати? На жаль, досвід спілкування і з однолітками, і зі старшим поколінням показує – споживацька обізнаність в суспільстві ще досить слабка. Наші права часто порушуються як виробниками, так і продавцями. А від цього страждає не тільки гаманець, а і здоров’я, і якість нашого життя взагалі.

 

Тому, ми вважаємо, що споживацької грамотності треба навчатись вже зі шкільного віку, бо саме в цей час закладається не тільки фундамент загальних знань, а і активна життєва та громадська позиція молодої людини.

 

МИ ПРАГНЕМО, ЩОБ ГОЛОС МОЛОДОГО СПОЖИВАЧА ПОЧУЛИ В СУСПІЛЬСТВІ!

 

РУБРИКИ ПРОЕКТУ:

 

 

Маршрути «ШКОЛИ МОЛОДОГО СПОЖИВАЧА»:

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-2017 навчальний рік

 

Новий навчальний рік для волонтерів «Школи молодого споживача» розпочався не зовсім звичайно. Вже на перших організаційних зборах командою міні-проекту було визначено нову стратегію професійного зростання – збагатити свій теоретично-практичний багаж з питань захисту прав споживачів, набутий протягом навчання в технікумі, професійним досвідом реального галузевого життя.

 

Студенти добре розуміють: перш за все, вони майбутні спеціалісти сфери торгівлі і від їх фахового рівня та сумлінності залежатиме якість обслуговування та рівень реалізації прав споживачів.

 

Тому, в межах програми співпраці технікуму з найвідомішим у місті гіпермаркетом АШАН, волонтери «Школи молодого споживача» у складі студентських груп ініціювали проведення на «полігонах» гіпермаркету низки цікавих та професійно корисних заходів.

 

Протягом І семестру керівниками відповідних підрозділів гіпермаркету спеціально для КДКЕТівців було проведено:

 

- Семінар-практикум «Організація, методи контролю якості продовольчих та непродовольчих товарів в гіпермаркеті «Ашан». Ефективність впровадження принципів НАССР в систему менеджменту безпеки та якості харчових продуктів»

(Мета – отримання теоретичної та практичної фахової інформації «з перших рук» не тільки як для майбутніх спеціалістів, а і активних споживачів продукції та послуг магазину);

 

- Практичний тренінг «Наближеність до клієнтів»

(Мета - отримання навичок організації торговельного процесу в межах законодавчих та нормативних вимог, розвиток професійних компетенцій в роботі з клієнтами).

 

 

В свою чергу, студентська команда КДКЕТ зуміла показати себе якнайкраще і закріпила позитивний імідж рідного навчального закладу на теренах АШАНу, продемонструвавши гідний організаційний, фаховий рівень, вміння креативно мислити та творчо підходити до справи.

 

Захоплені відгуки адміністрації, працівників та покупців гіпермаркету - ось результат проведеної студентами КДКЕТ презентації одягово-взуттєвої колекції торгової марки «In Extenso» (власної торгової марки АШАНу), де вони виявили не тільки професіоналізм в оцінці споживних властивостей продукції, а і вміння створення унікального молодіжно-студентського стилю, артистизм в роботі із споживацькою аудиторією.

 

 

Дізнавшись, що в жовтні АШАН святкує свій День народження, студенти КДКЕТ, в знак щирої подяки за надану увагу та наставництво, вирішили піднести команді гіпермаркету особливий подарунок – запальний флешмоб! До підготовки заходу долучилися і волонтери, і студентський парламент, і молодіжний театр «Меркурій». Щирі пісенні вітання, динамічний танець, усміхнені обличчя та позитивна енергетика шести десятків хлопців та дівчат не залишили байдужими жодного із співробітників або клієнтів АШАНу, що були присутніми на святковому майданчику.

 

 

«Індивідуальність, творчість, неповторність!» – саме так охарактеризув наших студентів директор магазину АШАН Дмитро Товстолуг, чим викликав у КДКЕТівців шквал позитивних емоцій і впевненість, що активне соціальне життя, комунікативність та щирість у вчинках не тільки формують особистість та професіоналізм, а і допомагають знаходити багато нових друзів та однодумців.

 

Р.S. Отже, що на сьогодні ми маємо від реалізації програми «КДКЕТ – АШАН: креативні форми співробітництва»?

 

Від КДКЕТ – АШАНУ: ініціатива, соціальна активність, позитивна енергія молоді, бажання партнерської співпраці з найсучаснішим торговельним підприємством.

 

Від АШАНА – КДКЕТ: щира вдячність, визнання нас творчою, креативною, організованою командою, здатною на інновації та цікаві сумісні проекти.

 

Вважаємо, цим варто скористатися задля подальшого розвитку взаємовигідного партнерства в системі «АШАН – КДКЕТ» та вдосконалення фахового рівня команди волонтерського проекту «Школа молодого споживача»!

 

АКТИВІЗАЦІЯ РОБОТИ З УЧНІВСЬКОЮ МОЛОДДЮ

 

 

 

ВІДЗНАЧАЄМО ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

 

23 березня 2017 року в Криворізькому державному комерційно-економічному технікумі з нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів було проведено відкрите засідання секції бізнес-клубу «Споживач та ринок» та волонтерського міні-проекту «Школа молодого споживача» - круглий стіл на тему «Система захисту прав споживачів: реалії, проблеми, перспективи».

 

Організатор заходу – консультант міні-проекту викладач Константінова Н.В.

 

 

Гостями та рівноправними учасниками Круглого столу стали студенти та викладачі КДКЕТ, технікумів та коледжів Північного регіону міста, учні ЗОШ №35 Саксаганського району, фахівці торговельної галузі та структур, що безпосередньо займаються питаннями захисту прав споживачів.

 

 

Історія споживацького руху. Законодавча база у сфері захисту прав споживачів. Портрет Криворізького Споживача. Маркетингові хитрощі супермаркетів та правила поведінки при купівлі товарів. Дайджест «Недоброякісні товари на ринку України». Проект «Марка якості Криворіжжя». Експрес-лабораторія «Куточок споживчих досліджень». Ці тематичні рубрики, що повністю супроводжувались яскравою відео- та слайд- презентацією, були інформаційно насиченими, пізнавальними та практично корисними для усіх без винятку учасників заходу.

 

 

Чисельна аудиторія позитивно сприйняла запропоноване командою «Школи молодого споживача» життєве гасло сучасного консьюмера - «ЗДОРОВ’Я – БЕЗПЕКА – ДОБРОБУТ – ГІДНІСТЬ!» та висловила сподівання на подальшу ефективну співпрацю з активістами міні-проекту щодо розповсюдження споживчих знань серед широкого загалу.

 

 

Волонтери КДКЕТ – АШАНу : ефективне та ефектне співробітництво

 

 

25 березня 2017 р. волонтери «Школи молодого споживача», у складі креативної команди молодіжного волонтерського руху КДКЕТ «Територія студентських ініціатив», провели чергову яскраву промоакцію на теренах гіпермаркету АШАН.

 

КДКЕТівці запропонували клієнтам гіпермаркету «Ашан Кривий Ріг» зануритися в яскравий динамічний світ молодіжної моди сезону весна-літо 2017 та ознайомитися з новою колекцією одягу та взуття торговельної марки «In Extenso», організувавши справжнє дефіле – свято весни, краси та позитиву.

 

 

Вдалий досвід співробітництва студентів технікуму з гіпермаркетом запам’ятався криворіжцям професійним показом модної одягової колекції «Осінь-зима 2016-2017», запальним студентським флеш-мобом до Дня народження Ашану.

 

А хлопці та дівчата ще раз впевнилися, що концептуальний Ашан - це дещо більше, ніж місце для здійснення покупок. Це місце професійного зростання, активного соціального життя, місце зустрічей та спілкування, місце прояву творчості та креативу.

 

 

P.S.

• Координатор акції, автор текстового супроводу дефіле – консультант міні-проекту «Школа молодого споживача» Константінова Н.В.

• Режисер дефіле – Сизонова Дар’я.

 

 

2017-2018 навчальний рік

 

ПЕРШІ КРОКИ ПЛІДНОЇ СПІВПРАЦІ

 

З початку навчального року активісти волонтерського міні-проекту «Школа молодого споживача» розширяють масштаби своєї зовнішньої діяльності через винайдення нових векторів цікавого та корисного співробітництва не тільки з торговельними підприємствами, а і бізнесовими, владними структурами міста з метою професійної адаптації студентів-випускників до вимог сучасного бізнес-середовища.

На початку вересня, задля підвищення рівня фахової компетентності та обізнаності студентів КДКЕТ щодо стану розвитку підприємництва в м. Кривому Розі та інновацій в торговельно-комерційній сфері, викладачі-координатори волонтерського проекту вийшли з пропозицією до Управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради щодо організації системної співпрацю через участь студентів в проведенні соціальних досліджень, моніторингу підпорядкованих управлінню галузей, організацію та проведення спільних заходів, що спрямовані на підвищення конкурентоспроможності випускників КДКЕТ в сфері торгівлі та послуг.

 

 

На теперішній час вже відзвітовано про виконання першого завдання Управління розвитку підприємництва (що націлене на пробудження професійно орієнтованої соціальної активності студентів) – проведено масштабний моніторинг виконання вимог 5-ти муніципальних проектів криворізькими виробниками харчової продукції та торговельними підприємствами (загальна кількість об’єктів перевірки – більше ніж 400!):

 

Марка якості «Криворіжжя» (започаткований в 2012р., націлений на популяризацію натуральної продукції місцевих товаровиробників, корисної для здорового харчування споживачів);

«Найкраще – дітям» (започаткований в 2007р., метою якого є соціальний захист сімей, в яких виховуються діти-інваліди та онкохворі діти через надання дисконту в об’єктах бізнесу);

«Зігріємо турботою ветерана» (діє з 2014 р. з метою додаткового соціального захисту інвалідів війни);

«Кривий Ріг – місто дитячих розваг» (діє з 2017 р. - забезпечує змістовне дозвілля для дітей пільгових категорій);

«Бізнес-клімат Криворіжжя» (започаткований цього року, націлений на вдосконалення форм і методів підтримки підприємництва)

 

 

Приємно зазначити, що вся підготовлена студентами та викладачами інформація викликала ділову зацікавленість та отримала позитивний відгук фахової аудиторії, а пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження муніципальних проектів було взято до уваги керівництвом Управління.

 

Вважаємо, що це говорить про високий рівень довіри нашої галузевої владної структури до відповідальності та професіоналізму КДКЕТ. А взаємна користь від співпраці очевидна –

 

Управління:

 

- на базі КДКЕТ матиме потужний майдан для інформаційно-просвітницької діяльності та розбудови кадрової платформи своєї галузі;

- отримає професійно зорієнтований загін студентів-волонтерів, який, за координації компетентних викладачів, здатен виконати любі масштабні завдання для міста.

 

КДКЕТ та активісти «Школи молодого споживача» матимуть можливість:

 

- отримувати новітню інформацію щодо стану розвитку підприємництва та торгівлі в Кривому Розі;

- через «польові» дослідження та різноманітні професійно-навчальні заходи адаптувати наших студентів та випускників до вимог сучасної торговельної галузі та підприємницького середовища;

- залучати спеціалістів Управління до організації та проведення спільних заходів різних напрямів та форм; встановлювати ділові зв’язки з необхідними торговельними організаціями, комерційними структурами та ін.

 

І, звичайно, ми впевнені, що цим напрямом роботи зможемо поповнити скарбничку успішного досвіду волонтерського міні-проекту «Школа молодого споживача» щодо іміджевої підтримки КДКЕТ на тренах рідного міста.

 

***********************************

 

«ВІД ЯКОСТІ ТОВАРІВ ДО ЯКОСТІ ЖИТТЯ!»

 

- саме під таким гаслом до Всесвітнього дня якості 31 жовтня 2017 року проведено сумісний захід професійного клубу «Споживач та ринок» та волонтерського проекту «Школа молодого споживача».

 

 

Експертами з якості виступили студенти групи ПТБ-17-2, а їх координаторами – викладачі товарознавчо-комерційних дисциплін Осадча І.А. та Захарченко Т.Й. Численна глядацька аудиторія була представлена учнями 9-10 класів ЗСШ №113 та 35.

 

 

Мета заходу: підвищення значення високої якості продукції; активізація діяльності, що спрямована на привернення уваги до проблем якості; ознайомлення студентів та школярів з основними правами і можливостями, які надає споживачам діюче законодавство; формування навичок свідомого вибору якісних товарів та послуг.

 

***********************************

 

15 березня в КДКЕТ традиційно до Всесвітнього дня захисту прав споживачів проведено відкрите розширене засідання професійного клубу «Споживач та ринок» - Круглий стіл на тему: «МОЛОДЬ ЗА ПРАВА СПОЖИВАЧІВ: ОБІЗНАНІСТЬ, ІНІЦІАТИВА, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ» (організатор – Константінова Н.В., студенти-волонтери «Школи молодого споживача»).

 

Організація подібних масштабних просвітницьких заходів вже стала доброю традицією для навчального закладу. Їх головна мета – популяризація споживчої освіти серед учнівської, студентської молоді та широкого загалу через консультативну та інформаційно-просвітницьку діяльність, а також впровадження інноваційних форм вдосконалення фахових компетентностей студентів технікуму.

 

 

Гостями та рівноправними учасниками Круглого столу стали студенти, викладачі, співробітники КДКЕТ, представники владних, галузевих структур та фахівці організацій, що безпосередньо займаються реалізацією системи захисту прав споживачів в Кривому Розі.

 

Поштовхом до активного обговорення системи захисту прав споживачів в Україні та Кривому Розі став аналіз результатів соціологічних досліджень, проведених студентами-КДКЕТівцями, активістами волонтерського проекту «Школа молодого споживача», та, як результат, створений ними узагальнений Портрет Українського Споживача (на жаль, недостатньо обізнаного в сфері реалізації своїх прав).

 

 

Історія споживацького руху. Законодавча база та система захисту прав споживачів в Україні Кривому Розі. Досвід роботи Першого Криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги з питань захисту прав споживачів. Загальнонаціональний правопросвітницький проект Мінюсту «Я МАЮ ПРАВО!». Фахова експертиза якості товарів - підстави, особливості, наслідки. Марка якості «Криворіжжя» - муніципальний проект у дії. Ці тематичні рубрики, розкриті за допомогою гостей та учасників заходу, були інформаційно насиченими, пізнавальними та практично корисними.

 

 

В результаті роботи Круглого столу було досягнуто загальної згоди щодо важливості активної роботи за напрямами:

 

• підвищення обізнаності учнівської молоді з питань прав споживачів;

• виховання споживчої гідності, грамотної споживчої поведінки та культури;

• отримання навичок реалізації консьюмерських прав у повсякденному житті, здійснення свідомого вибору товарів чи послуг.

 

Всі учасники заходу дуже позитивно сприйняли створений волонтерами та активістами професійного клубу «Споживач та ринок» «Споживацький маніфест» та висловили сподівання на подальшу ефективну співпрацю в системі захисту прав споживачів.

 

 

***********************************
 

16 березня в ЗОШ №119 з нагоди ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ презентовано тематичну програму волонтерського міні-проекту «Школа молодого споживача», що діє в рамках волонтерського руху «Територія студентських ініціатив».

 

Студенти-волонтери групи ПТБ-17-2 разом з викладачами-координаторами Захарченко Т.Й. та Осадчою І.А. ознайомили старшокласників з історією споживацького руху, сучасною законодавчою базою, що захищає права покупців.

 

 

Цікаві, інформаційно насичені відеоролики та презентації ознайомили школярів з методами запобігання конфліктних ситуацій у супермаркетах; вимогами щодо якості продовольчих та непродовольчих товарів (акцент було зроблено на продукції кращих місцевих виробників - переможців конкурсу «Марка якості «Криворіжжя»).

 

Найбільший інтерес у школярів викликала рубрика «Споживацька лабораторія», де команда волонтерів продемонструвала найпростіші способи перевірки якості харчових продуктів в домашніх умовах, проінформувала як не бути ошуканими при виборі товарів в магазинах та на ринках.

 

 

Зацікавленість, вдячність та позитивні емоції школярів стали кращою нагородою для організаторів заходу.

 

***********************************

 

19 квітня 2018р., продовжуючи просвітництво учнівської молоді з питань прав споживачів та якості товарів, волонтери міні-проекту «Школа молодого споживача» побували у Криворізькому науково-технічному металургійному ліцеї №16.

 

 

Студенти-волонтери групи ПТБ-17-2 разом з викладачами-координаторами Захарченко Т.Й. та Осадчою І.А. визначили мету заходу підвищення значення високої якості продукції; активізація діяльності щодо привернення уваги до проблем якості; ознайомлення студентів та школярів з основними правами і можливостями, які надає споживачам діюче законодавство; формування навичок свідомого вибору якісних товарів та послуг.

 

Як завжди, родзинкою заходу стала рубрика «Споживацька лабораторія», де команда волонтерів продемонструвала найпростіші способи перевірки якості харчових продуктів та надала школярам рекомендації правильного вибору товарів в магазинах та на ринках.

 

 

***********************************

 

Ми, команда волонтерського міні-проекту «ШКОЛА МОЛОДОГО СПОЖИВАЧА» стверджуємо:

 

Небайдужість – це не просто риса характеру, це самореалізація!

Небайдужість - це не просто рух, це результат!

Небайдужість – це не просто стиль життя, це саме життя!

БУДЬМО РАЗОМ НА ШЛЯХУ ДО ГІДНОГО МАЙБУТНЬОГО!

 

повернутись на Волонтерський проект