E-mail: kdketnet@gmail.com

 

Віртуальний кабінет

Технопарк педагогічних ідей

 

 

Корисні он-лайн сервіси для успішної роботи зі студентами:

 

 

Plickers – це мобільний додаток, який дозволяє викладачу організувати тестування та швидко отримати результати. І все це без використання великої кількості ґаджетів. Достатньо мати комп’ютер, проектор та смартфон. Щоб скористатися можливостями сервісу, потрібно зареєструватися на сайті та завантажити мобільний додаток (для iOS чи Android).

 

Перед початком роботи потрібно підготувати картки для відповідей (безкоштовно можна скачати 5 наборів). Кожна картка має свій QR-код, порядковий номер та буквені позначки для варіантів відповіді (A, B, C, D): праворуч, ліворуч, вгорі та внизу. Картки треба роздрукувати, наклеїти на картон чи заламінувати.

 

Зверніть увагу: при створенні групи та включенні до нього дітей додаток автоматично присвоїть кожному порядковий номер, якому й буде відповідати певна картка з QR-кодом.

 

Програма дозволяє створювати запитання у двох форматах: із чотирма варіантами відповіді або ТАК/НІ. Готові завдання можна демонструвати на проекторі в режимі реального часу. Для цього треба увійти до свого облікового запису на сайті, активувати відповідний режим («Live view») та роздати студентам картки. Відповідаючи на кожне запитання, студенти мають показувати свою картку так, щоб буквене позначення правильної відповіді було вгорі. Для фіксації відповідей викладач має направити камеру смартфона на картки та натиснути кнопку «Scan». Мобільний додаток зчитує QR-коди, а відповіді студентів виводяться на екран комп’ютера.

 

Інструкція по користуванню – (документ pdf)

 

 

 

Trello – це онлайн-програма, яка допоможе викладачу організувати продуктивну командну роботу студентів (наприклад, створення проекту чи підготовку до предметного турніру). Сервіс дозволяє налагодити чіткий розподіл обов’язків і візуалізувати важливі аспекти взаємодії зі студентами (планування і терміни виконання роботи, обмін ідеями та корисними посиланнями, контроль на кожному з етапів). А щоб користувачам було ще простіше, програма має спеціальні маркери (картки, позначки та кольори). Це дозволяє створити власну систему взаємодії в команді. Щоб почати користуватися сервісом, потрібно зареєструватися («Sign up – It's Free») чи авторизуватися через свій Google-акаунт («Sign up with Google»).

 

Використовуючи цю онлайн-програму, ви зможете організувати ефективну взаємодію студентів. Вони навчаться розподіляти обов’язки між учасниками команди, нести відповідальність за дотримання термінів виконання та оперативно вирішувати будь-які проблеми. Одну дошку у Trello можна використовувати як для одного, так і для кількох проектів одночасно.

 

Завдяки Trello кожен учасник проекту може стежити за перебігом роботи в режимі реального часу. Програмою також можна користуватися зі смартфону (дозволяє постійно тримати зв’язок між учасниками та швидко реагувати на нові виклики). Працюючи з Trello, викладачі та студенти отримають цінний досвід онлайн-комунікації, навчаться планувати і структурувати свою роботу, а також нести відповідальність за її результати.

 

Інструкція по користуванню

 

 

Edmodo – це інтерактивний онлайн-ресурс, схожий на соціальну мережу. Він покликаний допомогти викладачу виконати будь-які освітні завдання. Завдяки йому педагоги, студенти та батьки можуть успішно взаємодіяти та спільно вирішувати нагальні проблеми. Інтерфейс Edmodo перекладено українською мовою. Користуватися сервісом можна безкоштовно.

 

Щоб почати роботу з ресурсом, необхідно зареєструватися на сайті (у якості викладача, студента чи батьків). Для цього потрібно вказати вашу електронну адресу та ім’я. Одразу після цього можна починати роботу.

 

Із цим онлайн-ресурсом викладач зможе успішно організувати дистанційну взаємодію зі студентами. Можна створити віртуальний навчальний простір та наповнити його потрібною інформацією. Студенти зможуть використовувати її у будь-який зручний час для поглиблення знань з певної теми, під час підготовки до ЗНО чи олімпіади, працюючи над проектом чи навіть на лікарняному. А ще онлайн-сервіс можна перетворити на відкритий майданчик для спілкування та вирішення актуальних питань. До того ж Edmodo чудово підходить для створення різноманітних завдань (тестів, вікторин, опитувань тощо) та зручного обміну ними зі студентами.

 

Інструкція по використанню

 

 

Linoit – це віртуальна дошка (полотно), на якій можна закріплювати спеціальні стікери з інформаційними замітками, зображеннями, відео та документами. Над однією дошкою може працювати кілька студентів одночасно, що неодмінно розвиватиме навички командної роботи. На жаль, сервіс не має українськомовного інтерфейсу. Проте Linoit є інтуїтивно зрозумілим (також для перекладу можна використати налаштування браузера).

 

Щоб оцінити всі переваги сервісу, потрібно зареєструватися. Після цього треба увійти до власного кабінету та почати створення дошок та груп. Користувачі можуть змінювати розташування стікерів, фільтрувати нотатки за часом створення, створювати групу учасників (вказавши електронні адреси учасників у спеціальній розсилці). Працювати з ресурсом можуть і не зареєстровані користувачі. Однак їхні можливості обмежені (не можуть працювати у групі, редагувати полотна кілька разів та зберігати всі свої дошки).

 

Сервіс дозволить викладачу організовувати продуктивну групову роботу студентів, ефективне вивчення навчального матеріалу та цікаве виконання домашніх завдань. Використовуючи його, викладач зможе проводити мозкові штурми, організовувати проектну роботу та впроваджувати дистанційне навчання. Це неодмінно допоможе вдосконалити навчальний процес.

 

Інструкція по використанню – (документ pdf)

 

Використовуйте ці сервіси у навчальному процесі. А також шукайте ресурси, які стануть у пригоді саме вам. І не забувайте ділитися секретами зі студентами та своїми колегами!

 

Конструктор тестів

 

Цей розділ дозволяє користувачам у будь-який зручний час створювати власні тести, які можна використовувати для закріплення, перевірки знань студентив, проведення самостійних і контрольних робіт.

 

 

 

Інтернет-ресурси для створення інфографіки до заняття

 

 

 

Що таке інфографіка

 

Інфографіка, або інформаційна графіка, – це спосіб подання ключової інформації за допомогою яскравих та змістовних схематичних зображень. Використання такого інструменту дозволяє перетворити складний текст чи купу цифр на яскраву графіку з акцентами на ключовому змісті, що допомагає зробити будь-яку інформацію більш доступною. Це, у свою чергу, дозволяє легше її запам'ятати.

 

Використання інфографіки доречне на будь-якому занятті – яскрава графіка завжди подобається студентам і сприймається легше, аніж звичайний текст чи формули!

 

 

Наприклад, на заняттях географії, біології, фізики чи хімії за допомогою такої візуалізації можна графічно відтворити сенс складних природних процесів, явищ чи хімічних реакцій. На заняттях історії – числовий еквівалент значення певних подій, створити стрічки часу, герби тощо.

 

 

 

 

Canva – онлайн-платформа для створення інфографіки з можливістю використання значної кількості дизайнерських шаблонів та мультимовним інтерфейсом.

 

Першу версію платформи Canva було створено у 2012 році спеціалістами Західноавсталійського Університету (Австралія).

 

На сьогодні онлайн-конструктор Canva застосовують понад 10 млн користувачів із різних куточків світу, за допомогою платформи було створено понад 100 млн проектів.

 

Ключові переваги Canva:

 

• понад 500 готових тематичних шаблонів, у тому числі для оформлення документів, презентацій, створення логотипів, афіш, постерів для соціальних мереж тощо;

• широкий діапазон опцій редагування (можливість додавати чи видаляти окремі елементи з наявних шаблонів, змінювати їхній колір, розмір, положення та шрифти);

• інтерфейс локалізовано кількома десятками мов, серед яких є українська;

• працювати над дизайном проекту можна у команді до 10 осіб;

• готові проекти можна скачати на комп'ютер у зручних форматах файлів із розширенням – PNG, JPEG чи PDF;

• безкоштовне користування опціями платформи у 30-денний термін, більшість шаблонів безкоштовні.

 

 

 

 

Venngage – англомовний онлайн-конструктор для створення інфографіки за допомогою готових шаблонів.Функціонально ця платформа схожа на Canva. Однак більшість опцій платні, безкоштовно ділитися готовими проектами можна лише у соціальних мережах (для того, щоб скачати повномасштабний власний проект у потрібному розширенні, необхідно придбати платний пакет).

 

Venngage – це стильный и максимально зручний сервіс, який використовують такі компанії як Google, Forbes, Microsoft, Harvard University та інші.

 

Сервіс було розроблено командою спеціалістів з Канади у 2011 році.

 

Ключові переваги Venngage:

 

• велика кількість шаблонів у бібліотеці за окремими форматами категорій – підручник, звіт, плакат, резюме, презентація, графік, карта тощо;

• наявна база готових інфографік (понад 1000+);

• редагування будь-якого елементу шаблону – зміна розміру, розміщення, кольору та шрифту;

• інструмент «Піктограма» для клонування елементів;

• додавання активного посилання в текст інфографіки;

• зберігання до 5 робіт в особистому кабінеті для подальшого редагування;

• велика кількість шаблонів, з яких третина безкоштовні.

 

Для того, щоб швидко опанувати мистецтво створення різнотипних власних інфографік за допомогою Venngage, достатньо переглянути короткі тематичні навчальні відео на YouTube-каналі Venngage.

 

 

 

 

Piktochart – онлайн-конструктор, за допомогою якого кожен може створювати ефективну інфографіку, навіть не маючи спеціальних дизайнерських навичок.

 

Ресурс англомовний. Однак, якщо ваша англійська недосконала, встановивши на браузер застосунок автоматичного перекладу веб-сторінок, ви з легкістю усунете цю проблему.

 

Сервіс було розроблено малазійською групою спеціалістів у 2011 році. На сьогодні за допомогою цієї онлайн-платформи створено понад 28 млн проектів, а кількість зареєстрованих користувачів перевищує 12 млн осіб.

 

Ключові переваги Piktochart:

 

• бібліотека з 800 шаблонів має сортування за такими форматами: інфографіка (12 безкоштовних шаблонів), звіт, банер та презентація.

• редагування проекту відбувається в межах кожного окремого блоку;

• зручна робота з текстом (текст вирівнюється відносно інших блоків натисканням всього 1 кнопки);

• багато шрифтів, які адаптуються до кирилиці;

• необмежений обсяг інфографіки (можна додавати окремі блоки, скільки потрібно);

• до кожного шаблону пропонується мінімум 5 варіантів кольорового оформлення;

• є шестиблокова відеоінструкція, де у кількасекундному відео демонструються основні принципи роботи платформи;

• у готовий шаблон можна вбудовувати мапи, графіки, відео та зображення з комп'ютера;

• в інструменті «Мапа» у вільному доступі містяться мапи світу чи окремих материків з прописаною статистикою населення і територією;

• в інструменті «Графіки», використовуючи один з 14 типів шаблонів, можна побудувати будь-який тип графіка, для цього потрібно внести дані у зручну форму, подібну до таблиці Excel;

• готові проекти доступні для безкоштовного скачування.

Для того, ваша інфографіка була стильною, а час її створення на був довгим, пропонуємо переглянути тематичні навчальні туторіали.

 

 

 

 

Visme – сервіс для створення інфографіки, онлайн-презентацій, анімацій, анімованих банерів та іншого візуального контенту.

 

Сервіс англомовний, однак його інтерфейс та процес налаштування опцій інтуїтивно зрозумілі, тому, навіть якщо ваша англійська недосконала, з програмою нескладно розібратися протягом 10-15 хвилин.

 

Онлайн-платформа була розроблена американськими спеціалістами у 2015 році. На сьогодні нею користуються понад 1,3 млн маркетологів з понад 100 країн, а також низка всесвітньо відомих компаній, серед яких Sony та NASA.

 

Ключові переваги Visme:

 

• можливість створення яскравої інфографіки, презентацій, веб-графіки та постерів для соцмереж;

• величезна бібліотека заготовок та шаблонів (понад 800 різнотематичних шаблонів, понад 6000 іконок, 20 типів діаграм та графіків, карти світу, окремих материків, країн та регіонів);

• кожен шаблон має 10 варіантів кольорового оформлення;

• можливість редагування будь-якого елементу шаблону – змінювати розмір, розміщення, колір та шрифт;

• вбудовування у власний проект готових елементів з бібліотеки чи завантаження власних;

• анімування окремих елементів загальної інфографіки;

• додавання аудіо, відеофайлів з можливістю використання певного фрагменту з цілого файлу;

• зберігання проектів форматах JPG, PNG, PDF, HTML5;

• можливість роботи над проектом в режимі онлайн та oфлайн.

 

 

 

6 способів використання QR-кодів на заняттях

 

 

Хоч раз вам доводилося сканувати QR-код. Як правило, його здачі зовсім не стосувалися освітнього процесу. Ви просто скануєте зображення за допомогою планшету чи телефону – і вже за мить переходите на зашифровану сторінку чи сайт.

 

Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код можна з використанням програми QRcodes.

 

За допомогою цієї програми можна кодувати таку інформацію:

 

• текст;

• візитівка;

• посилання;

• E-mail;

• SMS;

• GPS координати.

 

Переваги QRcodes:

 

• програма безкоштовна;

• інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;

• функція комбінування кольорів фону та кодованого зображення;

• можливість обрання розміру та кута повороту QR-коду.

 

Також для створення власних кодів можна використовувати Qr-code generator.

 

 

Ця програма передбачає дещо ширший діапазон можливостей (створення статичного чи динамічного кодів, додавання логотипу, можливість вивантаження растрового та векторного зображення коду тощо). Однак, на відміну від QRcodes, цей сервіс за виключенням стартової сторінки, є англомовний.

 

Інструменти для сканування QR-кодів

 

На сервісах Google Play та App Store можна знайти безліч програм, які створенні для сканування QR-кодів.

 

 

Ми обрали програми, які, на наш погляд, мають значні переваги:

 

• безкоштовні;

• мають зручний інтерфейс;

• працюють одночасно зі штрих-кодами та QR-кодами;

• можливість працювати з мінімальною роздільною здатністю зображень;

• підтримка широкого діапазону розширень кодів;

• постійно оновлюються розробниками.

 

 

Як ви вже можете знати, QR-коди можна з легкістю створювати, використовуючи безкоштовні генератори коду. А де саме їх застосувати, читайте далі:

 

1. QR-код як елемент квест-заняття

 

Організуйте пошукову роботу у межах заняття квесту чи певного заходу. Розмістіть запитання у аудиторії, по технікуму, на подвір’ї. Ці запитання потребують конкретних відповідей, чиї варіанти буде розміщено на тому ж аркуші поряд з QR-кодами. Лише правильна відповідь дозволить перейти до наступного запитання, неправильна – змусить повернутися до певного етапу. Уся потрібна інформація буде зафіксована у кодах.

 

2. QR-коди в ігровому форматі роботи

 

Розробіть ігри з роздатковими матеріалами, де студенти самостійно зможуть перевірити якість виконаної роботи. Додайте половину QR-коду на бланку із запитанням, а іншу половину – на бланку із відповідями. І щоб зчитати інформацію, потрібно поєднати дві частини коду. Якщо студент обрав неправильний варіант, то зчитування не відбудеться. Це прекрасний варіант роботи для самоконтролю.

 

3. Інструмент для прискорення поширення інформації

 

Використовуючи коди, ви зможете надавати швидкий доступ на посилання до навчальний статей, сторінок та сайтів, які допоможуть розкрити ту чи іншу тему.

 

4. Інструмент звітності роботи студентів

 

Навчіть студентів створювати QR-коди – і ви забудете про те, що потрібно носити за собою стоси рефератів чи зберігати низку посилань на студентивські роботи, якщо ті виконувалися в мережі. Це універсальний спосіб контролю за виконання групової чи індивідуальної роботи. Отримайте послання на YouTube, Dropbox чи Google Drive у форматі коду та перегляньте документ прямо зі свого смартфону хоч у дорозі, хоч на перерві.

 

5. Елемент домашнього завдання

 

Додайте QR-код у домашнє завдання. За ним може бути сховане посилання на додаткові матеріали, презентація чи конспект до заняття, що дуже допоможе студентам, які відстали у роботі. Також таким чином ви можете записати та надати ролик, за яким студенти пригадають матеріал з попередньої теми.

 

6. Додатковий інструмент для опрацювання літератури

 

Попросіть студентів написати відгук про книгу чи записати короткий відеоролик-враження. Посилання зашифруйте у QR-код та розмістить на тематичному стенді.