50042, м. Кривий Ріг, вул. Курчатова, 13, зупинка "Ювілейна" або зупинка "Кінотеатр Юність". Телефони: (0564) 94-74-20 E-mail: kdketnet@gmail.com
ДИСКУСІЙНА МАЙСТЕРНЯ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ РЕАЛІЇ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ»
15 січня 2025 року у КРИВОРІЗЬКОМУ ФАХОВОМУ КОЛЕДЖІ ТОРГІВЛІ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ було проведено сумісне засідання методоб’єднання кураторів (голова - Алла КРАСИЛИЧ) та соціально-психологічної служби (практичний психолог - С. РЕШЕТІЛО) у формі дискусійної майстерні «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ РЕАЛІЇ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ І КУРСУ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ» в рамках роботи творчої лабораторії «Формула сучасного куратора». У засіданні взяла участь заступник директора з КТ ВР О. ХОМЯК.
Голова МОК, Алла КРАСИЛИЧ, розпочала захід із висвітлення основних проблем, які постають перед викладачами та кураторами в умовах затяжної війни, а саме, особливостей процесу адаптації студентів, організаційні та соціально-психологічні проблеми, які виникають в процесі включення студентів у нову освітньо-виховну систему, систему вимог і контролю, новий колектив, нові життєві умови.
Куратори Наталія БОСКО та Анна ЗАВОРОТНЯ презентували присутнім етапи та форми процесу адаптації, який супроводжується зміною соціального середовища, навчальних програм і вимагає від студентів не лише академічної підготовки, а й певних особистісних якостей та навичок.
Друга частина зустрічі мала психолого-педагогічний напрям. Практичний психолог Світлана РЕШЕТІЛО ознайомила кураторів з результатами вивчення рівня адаптації першокурсників, які показали, що на початку навчальної діяльності велике значення для студентів має психологічна підтримка, а саме, доброзичливість, увага, індивідуальний підхід, які сприятимуть скороченню строків адаптації до навчального процесу в коледжі. Практичний психолог підкреслила, що адаптація студентів у коледжі на 90% залежить від куратора, його вміння згуртувати групу, сприйняти індивідуальність кожного і знайти до нього підхід. Під час освітнього процесу виникають різні конфлікти і завдання куратора допомогти студентам вирішити їх.
С.РЕШЕТІЛО підготувала для кураторів цікаві вправи та завдання, виконуючи які, куратори визнали, що для успішної адаптації в умовах змішаного навчання студентам та викладачам необхідно бути готовими до змін формату навчання та швидко адаптуватися до нових умов, студенти мають підтримувати регулярний зв'язок з викладачами та однокурсниками, використовувати всі доступні засоби комунікації, розробляти ефективний режим дня, виділяти час для навчання і відпочинку, і отримувати підтримку в сім'ї, серед друзів, однокурсників та кураторів.
Наприкінці засідання приємним сюрпризом для кураторів була інсценізація патріотичної казки, яка підняла у присутніх настрій, дух та віру в ПЕРЕМОГУ УКРАЇНИ. Підводячи підсумки зустрічі присутні зробили висновок, що Не зважаючи на те, що адаптація - складний багатофакторний процес, але завдяки спільним зусиллям студента, його сім'ї та коледжу, можна досягти успішної інтеграції в нове освітнє середовище.
|